خانه / مسائل فنی / سیستم عامل، نرم افزار و درایور / مقدمه‌ای بر سیستم عامل های مورد استفاده برای ماینینگ

مقدمه‌ای بر سیستم عامل های مورد استفاده برای ماینینگ

سیستم عامل هایی که میتونید باهاش شروع به ماینینگ کنید به دو دسته ویندوز و لینوکس تقسیم بندی میشن. خود لینوکس ها هم به دو دسته سیستم عامل های مخصوص ماینینگ و لینوکس های عادی تقسیم بندی میشن.

اگر ترتیب انتخاب خودم رو بخوام بگم به ترتیب: ویندوز، لینوکس های عادی ( به ترتیب ubuntu server و xubuntu) و در آخر لینوکس های مخصوص ماینینگ.

سیستم عامل های مخصوص ماینینگ بر پایه لینوکس مثل SimpleMiningOS، ethOS، HiveOS، PimpOS و … وجود دارن. کارکرد این OSها به این صورت است که یک فایل image با همه درایورها و ابزارهای ماین به صورت نصب شده وجود داره و شما پس از یک کانفیگ جزئی و بوت کردن این سیستم عاملها مستقیما شروع به ماین می‌کنید. ( در حقیقت این ها remaster هایی از ابونتو هست که توسط smos و … ساخته شده.) که روی فلش میریزید و اجرا میشه.

معمولا یه سرویس یا بات به صورت دوره ای یا دائم اجرا میشه روی همون سیستم عامل. به صورت دوره ای کانفیگی که شما روی اینترنت و توی پنل کاربری خودتون گذاشتید رو چک میکنه و اگر دستوری داده باشید اجرا میکنه. مثلا وقتی آدرس سرور استخر عوض بشه خیلی راحت تو دستور کلیمور اونو عوض میکنه و دوباره اجرا میکنه. روش ارتباطی واسط هم rest هست.

به نظر من تنها مزیت این سیستم عامل ها برای افرادی هستش که دانش زیادی در رابطه با سخت افزار و همینطور وقت برای کانفیگ سیستم عامل ها رو ندارن. یه پولی پرداخت میکنن یک شخصی این کانفیگ ها رو به صورت آماده براشون انجام میده. که این شخص کارش رو با فروش این سیستم عامل های نیمه آماده و plug and play برای شما انجام میده. در حقیقت چیزی که شنیدید در مورد این داستان هنگ نکردن به خاطر اینه که این OSها اومدن یک لینوکس رو کامل هر چی لازم داشته برای ماینینگ نصب کردند، یک پنل مانیتورینگ هم درست کردند و همین رو میفروشند. چون همه کارها انجام شده طبیعتا مشکلات خیلی کمتر هست و راه اندازی راحت تر.

پس اینطور نیست که این لینوکس ها خیلی قابلیت های خارق‌العاده‌ای درون خودشون داشته باشن. در کل خودتون هم می‌تونید یه لینوکس نصب کنید و همه این کارا روش انجام بدید. وقتی از لینوکس عادی استفاده می‌کنید، در حقیقت شما یه سیستم عامل عادی دارید. چه ویندوز چه لینوکس هنگ و فریز ندارند مگر اینکه خود شما جایی اشتباهی بکنید، چیزی رو درست نصب نکنید و یا دانش کافی برای هندونه ای که برداشتید نداشته باشید!

وقتی لینوکس عادی هست باید خودتون همه چیزشو کانفیگ کنید که اگر قبلا با لینوکس کار نکرده باشید، مطمئنا خیلی بیشتر از ویندوز هم طول میکشه هم نتیجه ضعیف تر از چیزی میشه که معمول هستش. اگر دانش لینوکسی و کار با ویندوز رو ندارید از همین ابزارهای معمول مثل smOS یا HiveOS استفاده کنید. برای کار با لینوکس من خودم ترجیح میدم از ابونتو عادی استفاده نکنم. محیط گرافیکی ابونتو یونیتی هستش که خیلی استیبل نیستش. برای ماینینگ اون محیط میتونه اضافه بار داشته باشه. اگر خواستید بهتره ubuntu server استفاده کنید. اگر هم وقت یا دانش ubuntu server رو ندارید مثل خود من از ریلیزهای دیگه ابونتو مثل xubuntu می‌تونید استفاده کنید.

اگر هم وقت شد در مورد راهنمای مرحله به مرحله نصب یک سیستم عاملی لینوکس عادی برای ماینینگ هم توضیح خواهد داد.

بیشتر بخوانید:

اگر این مطلب برای شما مفید بود می‌توانید برای تشکر به آدرس‌های زیر ارز دیجیتال ارسال نمایید:

ETH, ETC, UBQ:
0x2E32cC6301BFD64359484C4D015BE9f66Ed58ec2

XMR:
48dw6v23itw5ACYkv4PZ1pKvEuLVnYNEvQxga5uQgyuEdbzBxy6Xb2WX1mTvD1mECzGCo9vFvA7iCN72iYatuXuuCoxM1Ci

همچنین ببینید

راهنمای ماین سکه‌های الگوریتم Lyra2z برای کارت‌های AMD

سلام همونطور که شاید متوجه شده باشید با توجه به ماینر جدیدی که برای کارتهای …

یک نظر

  1. سلام.من با سیمپل ماینیگ کار میکنم.الان یه اروری بهم داده
    چجور میتونید کمکم کنید؟!
    System needs 2 hours to process your payment.
    BTC and ETH network currently have 2-10$ fees !!!
    If you can, please exchange your funds to LTC or ZEC and deposit one of those as network fees are 0.01$ there.
    ETC is temporary disabled as it is under 51% attack. And all exchanges stopped accepting ETC for now

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *