خانه / مسائل فنی / آموزش ماینینگ / راهنمای ماین سکه‌های الگوریتم Lyra2z برای کارت‌های AMD

راهنمای ماین سکه‌های الگوریتم Lyra2z برای کارت‌های AMD

سلام

همونطور که شاید متوجه شده باشید با توجه به ماینر جدیدی که برای کارتهای AMD برای الگوریتم Lyra2z اومده میشه هش ریت تا 10 برابر بیشتر نسبت به ماینر قبلی یا SGMiner گرفت. مشکل اصلی که واسه خیلی از کاربران وجود داره اینه که این ماینر جدید یا همون tdxminer فقط نسخه لینوکس داره و کاربرانی که با لینوکس تا حد خیلی زیادی آشنایی ندارن شاید براشون مشکل باشه. البته ناگفته نماند به دلیل سختی پایین این سکه‌ها با وارد شدن تنها چند هزار عدد ریگ سوددهی این سکه‌ها حتی با این ماینر جدید هم کاهش پیدا میکنه.

این ماینر جدید هم در مرحله Beta هستش و ممکنه مشکلات زیادی به همراه داشته باشه، اعم از کرش یا نمایش هشریت غیر واقعی!

سیستم عامل هایو توی آپدیت جدید خودش (0.5-62) استفاده از ماینرهای سفارشی (custom) رو برای کاربران خودش ساده تر کرده و در بخش walletها یک custom miner هم اضافه شده که با دستورالعمل‌هایی که در سایت GitHub قرار داده از این به بعد هر کسی میتونه ماینر خودش رو برای این سیستم عامل ارائه بده بدون این که لازم باشه خود تیم هایو این کار رو انجام بدن.

توی این چند مدت افراد زیادی سعی کردن این ماینر رو برای سیستم عامل هایو بهینه کنن. به ضرس قاطع می‌تونم بگم یکی از بهترین ایجاد یکپارچگی‌ها بین این ماینر و سیستم عامل هایو رو یک ایرانی انجام داده که شاید اصلا ایده این که سیستم عامل هایو هم همچین کاری رو انجام بده از تایپک همین دوست عزیز در فروم هایو نشأت گرفته باشه. تایپک “حامد نیک” درباره یکپارچه سازی tdxminer با هایو رو میتونید از اینجا مشاهده کنید.

خب بریم سر اصل مطلب که نحوه ماین کردن این سکه‌ها هستش. میشه گفت سکه های زیادی توی این الگوریتم وجود ندارن و سکه هایی هم که وجود دارن به نظر من بهتره همون روز تبدیل به اتر یا بیت کوین بشن چون ارزش نگهداری ندارن. از سکه‌های این الگوریتم میتونم به زدکوین Zcoin (XZC)، گین‌کوین Gincoin (GIN) و مانوکوین Mano (MANO) و ورتیکال Vertical (VTL) اشاره کنم.

چون قصد نداریم این سکه ها رو نگهداری کنیم بهترین کار اینه که مستقیم به آدرست والت یک صرافی ماین کنید (که روزانه چنج کنید) یا با استفاده از نایس‌هش ماین کنید که خودش تبدیل میکنه و به شما بیت کوین پرداخت میکنه. من ماین Zcoin و Gincoin رو توضیح میدم و همینطور نایس هش رو.

 

برای شروع کار باید سیستم عامل های رو نصب کنید. برای نصب هایو به “راهنمای راه‌اندازی ریگ ماینینگ بر روی سیستم عامل هایو (HiveOS)” مراجعه کنید و تا مرحله ساخت کیف پول پیش‌برید. وقتی وارد صفحه wallets شدید از پایین صفحه روی گزینه Custom tdxminer کلیک کنید.

حالا وارد صرافی کریپتوپیا بشید. یک اکانت کاربری تعریف کنید. از بالای سایت قسمت Deposit رو پیدا کنید و بعد از وارد شدن به صفحه Deposit سکه مورد نظر (Zcoin یا Gincoin) رو انتخاب کنید و آدرس اون رو کپی کنید و در قسمت DWAL وارد کنید.

حالا باید از یکی از استخرهای ماینینگ Lyra2z استفاده کنید. بهترین استخرهای موجود به نظر می‌رسه که AngryPool و BSOD باشن. وارد یکی از استخرهای گفته شده بشید. و دنبال تنظیمات سرور بگردید.

آدرس سرور علامت زده شده رو کپی کنید و وارد قسمت Pool URL در قسمت والت هایو کنید.

چون این استخرها Multi Coin هستن برای این که سکه خاصی رو ماین کنید باید به پورت اون سکه وصل بشیم. از سمت راست صفحه ستون سکه ها رو می‌تونید مشاهده کنید. برای مثال در استخر BSOD برای سکه Gincoin همونطور که مشاهده می‌کنید پورت 2159 هستش و Symbol سکه GIN هستش.

موارد رو در والت هایو به صورت زیر جایگزین می‌کنیم و روی ok میزنیم تا ذخیره بشه.

اگر بخوایید مستقیما با نایس‌هش ماین کنید و بیت‌کوین دریافت کنید باید وارد سایت نایس هش بشید و یک اکانت کاربری برای حودتون بسازید. داخل این اکانت یک آدرس بیت کوین به شما داده میشه که باید در قسمت DWAL وارد کنید. در مرحله بعد وارد این لینک بشید و مثل عکس زیر سرور آمستردام رو انتخاب کنید. مشخصات سروری که برای شما ایجاد میشه رو وارد Pool URL در والت هایو کنید و جای پسورد یک x قرار بدید. اگر سرور آمستردام یا سرورهای اروپا به هر دلیلی کار نکردن می‌تونید از سرور های آمریکا و در مرحله بعد آسیا استفاده کنید.

حالا باقی مراحل نصب هایو در پست  “راهنمای راه‌اندازی ریگ ماینینگ بر روی سیستم عامل هایو (HiveOS)” رو تا مرحله اورکلاک ادامه بدید. در مرحله اورکلاک ذکر چند نکته در مورد این الگوریتم ضروری به نظر میرسه:

  1. این الگوریتم نیاز به مموری کارت نداره بنابراین مموری رو روی فرکانس idle یا همون 300 مگاهرتز تنظیم می‌کنیم.
  2. بهترین فرکانس هسته برای شروع، فرکانسی هست که برای اتریوم استفاده می‌کردید. در تست های 10 دقیقه‌ای میتونید فرکانس هسته رو 10 مگاهرتز به 10 مگاهرتز افزایش بدید تا حدی که دما و مصرف از الگوریتم اتریوم بیشتر نشده بهترین حالت هستش به نظر من. بهترین فرکانس برای کارتهای 470 و 570 بیت 1130 تا 1190 هستش و برای کارتهای 480 و 580 بین 1150 و 1250.
  3. این الگوریتم به نسبت اتریوم ولتاژ بیشتری نیاز داره در همون فرکانس. برای مثال اگر در اتریوم در فرکانس 1130 ولتاژ 800 رو اعمال می‌کردید در این الگوریتم احتمالا نیاز باشه از ولتاژ 830 الی 860 میلی ولت استفاده کنید.
  4. هشریت ایده آل برای کارتهای 470 و 570 بر روی این الگوریتم 2.7-2.9 مگاهش و برای کارتهای 480 و 580 بین 3.2 تا 3.4 مگاهش هستش.
  5. توجه داشته باشید در صفحه ریگ مورد نظر ماینر رو روی حالت Custom و والت رو هم والتی که ایجاد کردید قرار بدید.

در تصویر زیر یک نمونه از اورکلاک تستی رو مشاهده می‌کنید:

اگر این مطلب برای شما مفید بود می‌توانید برای تشکر به آدرس‌های زیر ارز دیجیتال ارسال نمایید:

ETH, ETC, UBQ:
0x2E32cC6301BFD64359484C4D015BE9f66Ed58ec2

XMR:
48dw6v23itw5ACYkv4PZ1pKvEuLVnYNEvQxga5uQgyuEdbzBxy6Xb2WX1mTvD1mECzGCo9vFvA7iCN72iYatuXuuCoxM1Ci

همچنین ببینید

بررسی حالت جدید آندرولتاژ سیستم عامل هایو به نام Aggressive mode و مقایسه آن با ویندوز

سلام. من خودم این چند وقت یکی از طرفدارای پر و پا قرص ویندوز بودم …

یک نظر

  1. سلام
    خسته نباشید
    من به یه مشکل خیلی بدی برخورد کردم
    نمیتونم ایدی تلگرامتون یا چیزی که باهاتون ارتباط برقرار کنم رو پیدا کنم
    لطفا اگه میشه توى تلگرام پیام بدین
    باهاتون کار دارم
    تشکر
    @reza1009

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *