خانه / مسائل فنی / سیستم عامل، نرم افزار و درایور / کدوم درایور انویدیا رو نصب کنیم؟

کدوم درایور انویدیا رو نصب کنیم؟

برای گرافیک های انویدیا به خصوص سری 10XX بهترین درایوری که میتونید برای ماینینگ استفاده کنید در واقع آخرین درایور ها هستش. همیشه سعی کنید برای عملکرد بهتر آخرین نسخه درایور رو روی آخرین آپدیت ویندوز داشته باشید. آخرین ورژن درایور انویدیا رو می‌تونید از این لینک دانلود کنید.

نکته خاصی طی مراحل نصب درایورهای انویدیا وجود نداره. اگر از اون دسته بودید که ویندوز با همه گرافیک‌ها نصب شد که برید سراغ مرحله بعد. اگر خیر، یک بار سیستم رو خاموش کنید و همه گرافیک ها رو نصب کنید و اجازه بدید ویندوز و درایوری که نصب کردید دونه به دونه گرافیک‌ها رو بشناسن. فقط یادتون باشه اینکار ممکنه 5 الی 10 دقیقه و شاید بیشتر طول بکشه، پس صبور باشید، درایور کار خودشو خوب بلده! در انتها وقتی ویندوز لود شد در Device Manager زیرشاخه Display Adapters رو چک کنید که گرافیک ها به تعداد و کامل نصب شده باشند.

نرم افزار nvidiaProfileInspector رو از اینجا دانلود و اجرا کنید. هر کدوم از تنظیمات زیر رو اگر وجود داشت در صورت امکان تغییر بدید به حالتی که در زیر نوشتم:

CUDA – GPUs » All
DSR – Factors » 2x
Optimise for Compute Performance » Yes
Power managment mode » prefer maximum performance

از همه مهمتر پارامتر زیر هستش که به نوعی قدرت نهفته کارت شما رو آزاد میکنه. کارتهای انویدیا یک مکانیسم خاص دارن که فرکانس هسته/مموری رو بر حسب نوع فعالیت تنظیم میکنن. که به این مکانیسم میگن pstate یا Performance State. قوی ترین حالتی که کارت میتونه فعالیت کنه در P0 هستش که مثلا در موقع بازی کردن این حالت فعال میشه ولی در موقع ماینینگ در اکثر مواقع درایور این حالت رو به عنوان یک حالت ماکسیمم برای کارایی کارت در نظر نمیگیره و در همون P2 باقی میمونه. بنابراین وقتی ما بیاییم به صورت دستی کارت ها رو بر روی P0 قرار بدیم میتونیم هش ریت بیشتری از کارت ها بگیریم. یعنی به کارت ها میگیم که با حداکثر کارایی خودشون کار کنن. عوض کردن pstate جز مراحل اورکلاک نیست در واقع داریم به کارت این توانایی رو میدیم که بتونه از حداکثر فرکانس هایی که ساپورت میکنه استفاده کنه.

توی همون برنامه nvidiaProfileInspector در قسمت 5. common پارامتر CUDA – Force P2 state در حالت off قرار بدید. این کار باعث میشه در حالتی که ماینر داره فعالیت میکنه pstate های 1 و 0 هم قابل دستیابی باشن برای ماینر و فعال شدن این pstate ها بر عهده درایور نباشه. تنظیمات رو apply کرده و یک بار سیستم رو ریبوت کنید. حالا میتونید علاوه بر این که هش ریت بیشتری بگیرید با همون فرکانس های قبلی، بدون مشکل فرکانس‌های مموری و هسته کارت ها رو هم بیشتر از قبل اورکلاک کنید. برای مثال یک کارت 1060 در حالت P2 شاید در بهترین حالت 24 مگاهش محاسبه برای شما انجام بده ولی در حالت P0 چون امکان اورکلاک بیشتری دارید 1-4 مگاهش میتونید از همین کارت هش ریت بالاتری بگیرید.

 

اگر این مطلب برای شما مفید بود می‌توانید برای تشکر به آدرس‌های زیر ارز دیجیتال ارسال نمایید:

ETH, ETC, UBQ:
0x2E32cC6301BFD64359484C4D015BE9f66Ed58ec2

XMR:
48dw6v23itw5ACYkv4PZ1pKvEuLVnYNEvQxga5uQgyuEdbzBxy6Xb2WX1mTvD1mECzGCo9vFvA7iCN72iYatuXuuCoxM1Ci

 

همچنین ببینید

دانلود درایورهای انویدیا

دانلود درایور انویدیا نسخه 397.93 مخصوص ویندوز 10 64 بیتی منتشر شده در 23 می …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *