خانه / اخبار تکنولوژی بلاکچین و ماینینگ / مادربورد جدید ایسوس با نام H370 Mining Master با قابلیت اتصال ۲۰ گرافیک

مادربورد جدید ایسوس با نام H370 Mining Master با قابلیت اتصال ۲۰ گرافیک

دنیای کریپتوکارنسی سازندگان قطعات سخت افزاری رو هم به شدت تحت تاثیر قرار داده و سازندگان مادربورد هم مثل ایسوس، گیگابایت، ازراک، بایواستار و … هم با ارائه مادربورد های مخصوص ماینینگ از این عرصه عقب نموندن. بعد از مادربرد B250 Mining Expert اینبار ایسوس مادربورد جدیدی با چیپست اینتل H370 با قابلیت اتصال 20 گرافیک رو معرفی کرده که البته مثل مادربورد قبلی برای استفاده از همه پورت ها نیاز هستش که از چیپست های گرافیکی متفاوتی استفاده بشه و از یک چیپست بیشتر از 13 گرافیک نمیشه لود کرد. این در حالی هستش که خود سایت ایسوس اعلام کرده که میشه روی این مین بورد از تلفیق 12 عدد کارت AMD و 8 عدد کارت انویدیا P104-100 استفاده کرد. در توضیحات شرکت سازنده اینطور نوشته شده که در صورت استفاده از اسلات PCIe X16 پورت اول USB Riser از کار خواهد افتاد و ماکسیمم این مادربورد 20 گرافیک خواهد بود.

از ویژگی های مهم این مادربورد که از ظاهر هم مشخص هستش اینه که به جای PCIe X1 از PCIe-over-USB استفاده شده که یکی از ویژگی های این کار اینه که میشه در فضای کمتری پورتهای بیشتری ایجاد کردو همچنین برای اتصال گرافیک به رایرز اتصالات کمتری نیاز باشه و تشخیص قطعی ها راحتتر صورت بگیره. این پورت ها از تکنولوژی USB 3.1 بهره مند هستند و عملا نیازی به استفاده از قطعه اشاره شده در عکس زیر که در رایزرها موجود هست، وجود نخواهد داشت و فقط کافی هستش که از بورد اصلی رایزر به علاوه کابل USB اون استفاده کنید..

و همونطور که میدونید محاسبات بلاکچین پهنای باند رابط بالایی نیاز نداره بنابراین این مادربورد به صورت دیفالت پورت های PCIe رو بر روی GEN1 قرار داده، درست مانند مدل قبلی. همچنین حالت دکودینگ بالاتر از 4 گیگ رم (Above 4G Decoding) هم مانند مدل قبلی در حالت دیفالت فعال هستش. همینطور به خاطر استفاده از USB به جای PCIe عملا نیازی به برق رسانی جداگانه با ورودی های مولکس که در مدل قبلی وجود داشت، دیده نشده است.

همچنین این مادربورد همانند مدل قبلی از یک ADD3PSU آنبورد بهره مند هستش.

این مادربورد مثل تمامی مادربورد های ماینینگ از یک GPU State Detection GUI بهره مند هستش که میشه قبل از بالا اومدن سیستم عامل از سلامت گرافیک ها و مسیر اتصالی به مادربورد اطمینان حاصل کرد. تفاوت این  State Detection GUI اینه که با شکلهایی میشه سریعتر اسلاتی که ارور داده رو پیدا کرد و به رفع مشکل پرداخت.

علاوه بر این GUI در این مادربورد یک debug LED هم مشخص هستش که وقتی قطعه ای بر روی مادربورد در هنگام بوت اروری داشته باشه مثل رم، سی‌پی‌یو یا غیره به صورت یک کد دو رقمی (two-digit POST) به شما نمایش داده میشه. ویژگی دیگه‌ای که میشه روی مادربرد دید دکمه های خاموش/روشن و ریست هستش که در مدل قبلی وجود نداشت.  از ویژگی های این مادربورد پورت تصویر DVI هستش که به گفته شرکت ایسوس بنابر درخواست کاربران علاوه بر پورت HDMI اضافه شده.

این مادربورد قراره در نمایشگاه Computex 2018 در تایپه بر روی یک ریگ به صورت دمو از تاریخ 5 الی 9 ژوئن به نمایش گذاشته بشه. تاریخ دقیق فروش این مادربورد اعلام نشده ولی قراره در سه ماهه سوم 2018 عرضه بشه و هنوز مشخص نیست که با چه قیمتی به فروش می‌رسه.

ویژگی‌های دیگر این مادربورد رو می‌تونید در جدویل زیر مشاهده کنید:

اندازه 12 در 9.1 اینچ، ATX
سوکت LGA 1151 برای پردازنده‌های اینتل نسل هشتم، پنتیوم و سلرون
مموری (رم) 2 عدد اسلات DIMM (حداثر تا 32 گیگابایت)
پشتیبانی از DDR4 با سرعت های 2666/2400/2133 مگاهرتز
Non-ECC, unbuffered memory
اسلات‌ها یک عدد PCIe x16
ذخیره‌سازی 2 عدد Serial ATA 6Gbps
شبکه 1 پورت Intel Gigabit LAN
پورت رایزر گرافیکی 20 عدد PCIe over USB
خروجی تصویر یک عدد HDMI

یک عدد DVI-D

پورت‌های USB 6 عدد پورت USB 3.1 Gen 1 (4 عدد در پنل پشتی)
4 عدد پورت USB 2.0/1.1 (2 عدد در پنل پشتی)
سایر یک عدد COM header

اگر این نوشته برای شما مفید بود می‌توانید برای تشکر به آدرس‌های زیر ارز دیجیتال ارسال نمایید:

ETH, ETC, UBQ:
0x2E32cC6301BFD64359484C4D015BE9f66Ed58ec2

XMR:
48dw6v23itw5ACYkv4PZ1pKvEuLVnYNEvQxga5uQgyuEdbzBxy6Xb2WX1mTvD1mECzGCo9vFvA7iCN72iYatuXuuCoxM1Ci

همچنین ببینید

آموزش تنظیمات بایوس مادربورد ASUS PRIME Z270-P برای ماینینگ

بیشتر بخوانید: مادربورد، تنظیمات بایوس و نکات مادربورد جهت ماینینگ

۲ نظر

  1. عالی بود وضعم خرابه ادرس بایت کوین نداشتید میخاستم بایت ارسال کنم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *