خانه / اخبار تکنولوژی بلاکچین و ماینینگ / معرفی FutureBit Apollo یک ایسیک خانگی برای لایت‌کوین

معرفی FutureBit Apollo یک ایسیک خانگی برای لایت‌کوین

سلام

شرکت فیوچربیت از معدود شرکت‌های سازنده ایسیک هستش که توجه خودش رو معطوف به کاربران خانگی کرده. از محصولات سابق این شرکت می‌تونم به USB ASIC با نام Moonlander اشاره کنم که ورژن جدیدتر این ایسیک به نام Moonlander 2 با قدرت 3-5 مگاهش با مصرف 1.5 وات/مگاهش بر روی الگوریتم اسکریپت (لایت کوین) هنوز هم در سایت این شرکت با قیمت 50 دلار به فروش میرسه.

اخیرا این شرکت از پروژه جدید خودش به نام Apollo LTC Pod ASIC Miner for Scrypt Algorithm که توی سایتشون با قیمت 274 دلار به پیش فروش گذاشته شده.

از ویژگی‌های این ایسیک کوچک خانگی که با ابعاد حدودی 10*15*10 عرضه میشه میتونم به بی‌صدا بودن (ultra quiet) و همچنین قابلیت اتصال به wifi اشاره کنم. توی دنیای این روز های کریپتوکارنسی که ایسیکهای صنعتی با صدای بسیار زیاد و گوشخراش و سیم کشی های زیاد عملا استفاده اونها در منازل رو غیر ممکن کرده این ایسیک جدید میتونه برای کاربران خانگی مناسب باشه. تنها سیم مورد نیاز برای استفاده از این دستگاه ورودی 6 پین 12 ولتی PCIe هستش که در صورت استفاده از حالت ECO نیاز به یک سیم و در حالت توربو نیاز به هر دو کابل ورودی خواهید داشت.

این ایسیک دارای دو حالت مختلف ECO (کاملا بی صدا) و TURBO هستش که میتونه به شما هش ریتی در حدود 100 الی 140 مگاهش بر روی الگوریتم اسکریپت رو با مصرف حدودی 1W/MH بر روی حالت ECO و 1.4W/MH در حالت توربو به شما بده. حالت بی صدای این دستگاه در حالت ECO هستش و اگر از حالت توربو استفاده کنید به میزان دور فن اضافه شده و به صدای دستگاه اضافه میشه.

همچنین برای استفاده از این دستگاه نیاز به یک Micro SD و یک پاور با خروجی حداقل 250 وات با خروجی 6پین به صورت جداگانه خواهید داشت.

سایر مشخصات:

 

  • Powered by a fully integrated Quad-Core A7 ARM based controller
  • First miner to be fully controlled over wifi, only cable needed is power! (this will be a Beta feature on launch..backup ethernet port is available as well).
  • Clocks and Voltage is fully customizable by user with easy to use interface (no more pots!)
  • Industry leading 97% efficiency 12v power-stage, with 27 ASIC chips powered in a 3×9 parallel/serial power arrangement
  • Custom designed cold forged hexagonal pin heatsink with leading thermal performance for the quietest ASIC miner in operation!
  • 2k-6k PWM High Static Pressure Dual Ball Bearing Fan with automatic thermal management with onboard temperature sensor
  • Controlled via local connection on a web browser similar to antminers. You can simply set it up via smartphone browser. No crazy driver installs, hard to use miner software or scripts needed.
  • Two Six Pin PCIE power connectors for wide-range of power draw (only one is needed in ECO mode)
  • New future platform features including full-node/peer to peer fully decentralize mining, full stand-alone solo mining, cloud/app based controls and more in development.

 

با توجه به قیمت امروز (13 شهریور 97) لایت کوین این دستگاه در حالت ECO میتونه هر روز 39 سنت به شما بده که با محاسبه برق هر کیلووات 0.04 دلار 27 سنت سود در هر روز برای شما خواهد داشت.

در حالت TURBO درسته که درآمد به حدود 55 سنت افزایش پیدا میکنه ولی با توجه به 2 برابر شدن مصرف برق توسط ایسیک (از 100 وات به 200 وات) درآمد به 31 سنت در روز میرسه.

در ماینینگ باید قبل از 6 ماه به اصل دلاری سرمایه رسید و بعد از اون مقدار بیشتری از میزان سرمایه ماین کرد. بنابراین با توجه به قیمت کنونی این دستگاه که 274 دلار قیمت گذاری شده (که با در نظر گرفتن هزینه پاور و SD card به بیشتر از 300 دلار میرسه)، قیمت و سختی شبکه کنونی لایت کوین به نظر میرسه در صورت خرید حتی در صورت استفاده در حالت توربو که صدا و مصرف بیشتری داره، بعد از 1 سال هم به اصل پول این دستگاه نمیشه رسید. چون این دستگاه در ته یک سال چیزی حدود 200 دلار برای شما ماین خواهد کرد (2.9 لایت کوین) که حتی با در نظر نگرفتن هزینه برق 100 دلار از قیمت دستگاه کسری خواهید داشت. شما با قیمت امروز لایت کوین میتونید با 300 دلار چیزی حدود 4.3 LTC خریداری کنید ولی در صورت ماین بعد از یک سال در بهترین حالت (که سختی شبکه ثابت بمونه که نمیمونه) 2.9 LTC ماین میکنید یعنی هم از لحاظ دلاری و هم LTC بعد یک سال زحمت و مصرف برق در فاز ضرر قرار دارید.

درسته که این دستگاه در نوع خودش جالب هستش ولی به نظرم اگر قصد فرد از ماینینگ درآمدزایی باشه (نه بازی کردن) این دستگاه با این قیمت در نهایت شما رو حتی به اصل پول خودتون هم نمیرسونه و وارد فاز ضرر میشید.

اگر این مطلب برای شما مفید بود می‌توانید برای تشکر به آدرس‌های زیر ارز دیجیتال ارسال نمایید:

ETH, ETC, UBQ:
0x2E32cC6301BFD64359484C4D015BE9f66Ed58ec2

XMR:
48dw6v23itw5ACYkv4PZ1pKvEuLVnYNEvQxga5uQgyuEdbzBxy6Xb2WX1mTvD1mECzGCo9vFvA7iCN72iYatuXuuCoxM1Ci

۴ نظر

  1. ممنون از شما دوست عزیز

  2. میشه بگید اگه بخام ماین کنم و سرمایه گذاری کنم نظر شما روی چجور دستگاهیه ممنون میشم کمکم کنید من تقریبا همه اطلاعاتی ک دادید رو خوندم انگار هیچ راهی نیس بشه درامد کسب کرد از این راه

    • والا همونطور که اشاره کردید و قبلا هم گفتم و از باقی دوستانی که از قبل توی این عرصه بودن بپرسید همگی همین جواب رو به شما میدن که ماینینگ در حال حاضر ضررده هستش. این مارکت به قدری متلاطم هستش که اگر شما با اطمینان نتونید بگید قبل ۶ ماه به اصل سرمایه میرسم واقعا سرمایه گذاری داخلش احمقانه اس.
      اگر شما همین الان قصد ماین هر سکه رو داشته باشید مستقیما خریداری کنید در نهایت بیشتر از چیزی که ماین خواهید کرد (در بهترین حالت ممکن) از اون سکه خاص رو خواهید داشت.

  3. عرض ادب
    اکثر پستها و نظرات و پاسخگویی دقیق شما رو خوندم
    فقط خواستم تشکر کنم از وقتی که میگذارید .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *